Мултимедиски мрежи

Мултимедиски мрежи

1.

Наслов на наставниот предмет

Мултимедиски мрежи

Multimedia networks

2.

Код

F23L3W134

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

3 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Сашо Граматиков

9.

Предуслови за запишување на предметот

Компјутерски мрежи или Компјутерски мрежи и безбедност

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целите на предметот се да ги запознае студентите со карактеристиките на мултимедиските содржини кои се важни за далечински пренос, механизмите за дистрибуција на мултимедиски содржини од гледна точка на мрежните протоколи, пречките во мрежите при пренос, како и начините како да се подобори квалитетот на достава. Исто така, студентите ќе се запонзаат со различни платформи и архитектури за достава на мултимедиски содржини. Студентите ќе се оспособат да ги анализираат мулитмедиските содржини, да ги прилагодат и постават на сервери кои ќе обезбедат нивна достава во различни мрежни услови.

11.

Содржина на предметната програма:


Основи на мултимедиски содржини и системи Кодеци и пакети Обработка на мутлимедиски содржини за пренос Пренос на мултимедиски содржини преку IP multicast Пренос на MPEG потоци Пренос на мултимедиски содржини преку протоколите UDP, TCP, RTP, RTCP, SDP, SRT, RTSP и RTMP Aдаптивно доставување преку протоколите HLS и DASH и обработка на мултимедиски содржини за адаптивно доставување Пренос на глас преку IP и WebRTC Проблеми при пренос и квалитет на сервис Content Delivery Networks. IPTV P2P

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тестови за проверка на знаење, поканети гости предавачи, самостојна изработка на проектна задача, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

15 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

реализирани активности 15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4521

Hans W. Barz

Multimedia networks: Protocols, design and applications

Wiley

2016

4522

Wes Simpson

IPTV and Internet video

Focal Press

2007

4523

Wes Simpson

Video over IP

Focal Press

2008

4524

Jim Kurose, Keith Ross

Computer Networking: A top down approach

Pearson

2021

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година