Паралелно програмирање

Паралелно програмирање

1.

Наслов на наставниот предмет

Паралелно програмирање

Parallel programming

2.

Код

F23L3S149

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

3 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Марјан Гушев ворн. проф. д-р Владимир Здравески

9.

Предуслови за запишување на предметот

Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Истражување на алгоритмите и техниките за програмирање на најновите паралелни платформи со споделена меморија и со дистрибуирана меморија. Студентот ќе се запознае со теоретските и практичните (програмските) компоненти.

11.

Содржина на предметната програма:


(1) Вовед. Преглед и предизвици на паралелни системи. (1) Основи на паралелно пресметување, модели, алгоритми. (1) Специјално наменски архитектури. (2) Проблеми и решенија при синхронизација на повеќе нитки, multi-threading системи. (1) Паралелни системи вовед во паралелни програмски модели. (1) Дизајн на паралелен алгоритам. (2) Споделувана меморија и MPI. (2) GPU архитектура и CUDA програмирање. (1) Aнализа на перформанси. (1) Оптимизација

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

15.1 и 15.2

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4678

Jason Sanders, Edward Kandrot

Cuda by example

Addison-Wesley

2010

4679

Shane Cook

Cuda programming

Elsevier

2013

4680

David B. Kirk, W. Hwu Wen-Mei

Programming massively parallel processors: a hands-on approach

Morgan Kaufmann

2016

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година