Веб пребарувачки системи

Веб пребарувачки системи

1.

Наслов на наставниот предмет

Веб пребарувачки системи

Web search systems

2.

Код

F23L3S080

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

4 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

ворн. проф. д-р Иван Китановски проф. д-р Ивица Димитровски

9.

Предуслови за запишување на предметот

Вештачка интелигенција или Вовед во науката за податоци или Машинско учење

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Запознавање со концепти за развој на веб пребарувачките системи. Разбирање на начините на обработување на прашањата и множеството на документи низ кои се пребарува, како и начини за автоматско собирање податоци од веб. По завршувањето на курсот се очекува студентот да демонстрира познавање на методи за процесирање на прашања, репрезентација на документите и нивно индексирање и класификацирање, да демонстрира познавање на методи за пребарување и индексирање на слики и да може самостојно да развива алгоритми за пребарување со користење на програмски алатки.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед во веб пребарувачки системи. 2. Процесирање на прашања; Пребарување со повратна врска. 3. Векторски простори; Структура на документи; Креирање на индекси. 4. Евалуација на системите за пребарување. 5. Кластерирање и класификација на документи. 6. Собирање на информации од веб и социјални мрежи и нивно индексирање. 7. Персонализирано пребарување. 8. Алгоритми за одговарање на прашања. 9. Пребарување и индексирање на слики. 10. Пребарување и индексирање на слики. 11. Етички предизвици при пребарување на информации: приватност, детекција на лажни вести, фер пребарување. 12. Јазични модели со невронски мрежи и векторска репрезентација. Вежби: 1. Преглед на библиотеки и алатки зa пребарување. Преглед на ElasticSearch. 2. Процесирање на прашања со ElasticSearch и Python. 3. Индексирање на податоци со ElasticSearch и Python. 4. Преглед на метрики за евалуација. 5. Имплементација на алгоритми за кластерирање и класификација на документи во Python. 6. Имплементирање на бот за преземање на податоци во Python. 7. Имплементација на алгоритми за пресонализирано пребарување во Python. 8. Имплементација на алгоритми за разбирање и одговарање на прашања во Python. 9. Имплементација на алгоритми за индексирање и пребарување на слики. 10. Имплементација на алгоритми за индексирање и пребарување на слики. 11. Преглед на модели за детекција на лажни вести, фер пребарување. 12. Преглед на модели на основа на невронски мрежи и различни векторски репрезентации во контекст на пребарување на информации.

12.

Методи на учење:


Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

0 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани актибвности 15.2 и 16.1

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4237

Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan and Hinrich Schütze

Introduction to Information Retrieval

Cambridge University Press

2008

4238

Stefan Büttcher,‎ Charles L. A. Clarke,‎ Gordon V. Cormack

Information Retrieval: Implementing and Evaluating Search Engines

MIT Press

2016

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година