Македонски јазик

Македонски јазик

1.

Наслов на наставниот предмет

Македонски јазик

Macedonian language

2.

Код

F23L3S070

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

4 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

9.

Предуслови за запишување на предметот

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Стекнување на знаења и компетенции за Македонскиот јазик.

11.

Содржина на предметната програма:


Теоретски основи на културата на говорот. Теоретски основи на културата на говорот (зборувањето). Културата на говорот во служба на комуникативното совршенство. Употребата на јазичната структура на македонскиот јазик во хуманитарните и природните науки. Јазикот како систем на знаци во меѓучовечката комуникација. Говорот како сукцесивна распределба и организација на јазичните знаци. Говорната дејност како целокупност на психо-физичките процеси на говорната реализација. Поимот текст: усна и писмена реализација на текстот. Содржината на текстот. Структура на говорот. Односот говор - јазик, Осносот говор мислење, Односот говор - реалност. Односот говор - приемач (адресат). Односот говорни - неговорни структури. Правилност на говорот. Фонетски норми. Акцентски норми. Граматички норми. Поимот стандарден јазик. Односот стандарден јазик - дијалектен јазик. (1)Особини на успешниот говор. Точност на говорот. Логичност на говорот. Чистота на говорот. Изразност на говорот. Богатство на говорот. Умесност на говорот. (1) Композиција на излагањето. Јазичните стилови и културата на говорот. (1) Стилот и неговите видови. Стилските фигури и тропи. Комуникативната особина на говорот и јазичните стилови. (1)Посебно за стиловите на јазикот: уметничкиот, научниот, деловниот, публицис- тичкиот, административниот, разговорниот. Културата на говорот во практична функција. (1)Културата на говорот во научното општење. Културата на говорот во педагошката практика. Културата на говорот во јавниот настап. Културата на говорот и другите науки: психологијата, логиката, етиката, теоријата на комуникацијата и др. Психофизичките и моралните особини на говорникот. (1)Психологија на говорникот. Психологија на аудиториумот.

12.

Методи на учење:


Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани актибвности 15.2 и 16.1

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година