Дизајн на интеракцијата човек-компјутер

Дизајн на интеракцијата човек-компјутер

1.

Наслов на наставниот предмет

Дизајн на интеракцијата човек-компјутер

Human-computer interaction design

2.

Код

F23L3S010

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Software engineering and information systems, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Software engineering and information systems,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

3 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

доц. д-р Бојан Илијоски ворн. проф. д-р Иван Китановски проф. д-р Соња Гиевска проф. д-р Сузана Лошковска

9.

Предуслови за запишување на предметот

Алгоритми и податочни структури или Примена на алгоритми и податочни структури

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на предметот е да ги запознае студентите со основните принципи за дизајнирање на компјутерски системи што вклучуваат интеракција човек-компјутер. За таа цел студентите ќе бидат запознаени со процесот на дизајнирање на интерактивни системи, фазите за дизајнирање (собирање и анализа на барања, креирање на прототипови, имлементација и тестирање на употребливост). По завршување на курсот се очекува студентот да демонстрира познавање на процесот и чекорите за дизајнирање на системи што вклучуваат интеракција човек-компјутер и да може да самостојно или во тим да реализира едноставен проект за дизајнирање на интерактивни системи.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед, терминологија, историја. 2. Човекот во интеракција човек-компјутер, физички карактеристики, когнитивни аспекти. 3. Употребливост, принципи, стандарди, пристапност, корисничко искуство. 4. Процес на дизајнирање на интеракција човек компјутер, пристапи и карактеристики на процесот на дизајнирање. 5. Собирање на барања, техники на интервјуирање, набљудување, дефинирање на персони и сценарија. 6. Репрезентација на дизајнот, скици, storyboards, прототипови, прототипови со мала верност, прототипови со голема верност. 7. Анализа на задачи. 8. Принципи за дизајнирање на интеракција, елементи на визуелен интерфејс, справување со грешки, помош и документација. 9. Евалуација на кориснички интерфејс, начини и техники за евалуација, мерки за евалуација, евристика за употребливост и принципи за тестирање на употребливост

12.

Методи на учење:


Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

20 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

0 бодови

17.4.

Завршен испит

30 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани актибвности 15.2 и 16.1

20.

Јазик на кој се изведува наставата

Македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4340

David Benyon

Designing Interactive Systems: A Comprehensive Guide to HCI, UX & Interaction Design

Trans-Atlantic Publications, Inc.; Comprehensive edition

2013

4341

Jenny Preece,‎ Helen Sharp,‎ Yvonne Rogers

Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction

Wiley; 4 edition

2015

4342

Ben Shneiderman,‎ Catherine Plaisant,‎ Maxine Cohen

Designing the User Interface: Strategies for Effective Human-Computer Interaction, Global Edition

Pearson Education Limited; 6th edition edition

2017

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година