Шаблони за дизајн на кориснички интерфејси

Шаблони за дизајн на кориснички интерфејси

1.

Наслов на наставниот предмет

Шаблони за дизајн на кориснички интерфејси

User Interface Design Patterns

2.

Код

F23L2W167

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

2 / Зимски

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Ивица Димитровски ворн. проф. д-р Катарина Тројачанец Динева проф. д-р Сузана Лошковска

9.

Предуслови за запишување на предметот

Структурно програмирање

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на предметот е да ги запознае студентите со основните проблеми и начини на решавање на истите за различните видови кориснички интерфејси и корисничка интеракција. По завршување на курсот се очекува студентот да демонстрира познавање на основните видови корисничка интеракција и принципите за нивно дизајнирање, и да може самостојно да развива интерактивни апликации со користење на програмски алатки следејќи ги научените принципи.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Однесување на корисници. Вовед, кратка историја, однесување на корисниците при работа со интерактивни системи, шаболни за опишување на однесувањето на корисниците 2. Организација на содржина во интерактивни системи. Организациски шеми, организација на структура, шаблони за организирање и прикажување на податоци 3. Навигација. Проблеми. Принципи за добра навигација. Навигациски модели. Шаблони за дизајнирање на навигација во интерактивни системи (навигациски модели, комбинирање на изглед и навигациски модели, поставување на ознаки, анимирани премини) 4. Организација на екран. Основни поими (визуелна хиерархија, визуелен тек). Техники за групирање и пордедување на елементи. Гешталтови принципи. Шаблони за организирање на екраните. 5. Форми и внесување на податоци. Принципи за дизајн на форми. Видови елементи за внесување на податоци и контроли. Шаблони за дизајнирање на форми (релации меѓу елементи, вредности на елементи, ) 6. Акции и команди. Рендерирање на акции. Репрезентација на акции. Шаблони за акции и команди (приказ на акции, подобрување на изборот на акциите, информации за долготајни акции, работа со низи од акции) 7. Интеракција со листи на податоци. Архитектура на информациите. Интеракциски модели. 8. Интеракција во социјални медиуми. Принципи и начин на коминукација во и со социјални медуиму. Интеракциски модели. 9. Интеракција во мобилни уреди. Карактеристики што ја одредуваат интеракцијата во мобилните уреди. Интеракциски модели. Вежби: 1. Вовед во технологија за имплементација на шаблони за кориснички интерфејси. Примери поврзани со основните карактеристики. 2. Понапредни концепти и можности на технологијата за имплементација на шаблоните за кориснички интерфејси. Примери што ги илустрираат овие концепти и можности. 3. Имплементација на шаблоните за дизајнирање на навигација во интерактивните системи. Имплементација на примери во кои тие се употребуваат. 4. Имплементација на шаблоните за организирање на екраните. Имплементација на примери во кои тие се употребуваат. 5. Имплементација на примери во кои се вклучени форми, елементи за внесување податоци и контроли. 6. Имплементација на примери што вклучуваат шаблони за акции и команди. 7. Имплементација на интеракциските шаблони за листи на податоци и илустрација на примери во кои тие наоѓаат примена. 8. Овозможување интеракција со социјални медиуми. Имплементација на интеракциските модели. 9. Имплементација на карактеристични примери за интеракција во мобилните уреди со употреба на интеракциските модели.

12.

Методи на учење:


Предавања со користење на презентации, интерактивни предавања, вежби (користење на опрема и софтверски пакети), тимска работа, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача и семинарска работа.

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

20 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

10 бодови

17.4.

Завршен испит

70 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

Реализирани активности 15, 16

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

Механизам за интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

2283

Jenifer Tidwell

Designing Interfaces, (2nd edition)

O`Reilly Media

2010

2284

Bill Scott, Theresa Neil

Designing Web: Interfaces Principles and Patterns for Rich Interactions

O`Reilly Media

2009

2285

Jesse James Garrett

The Elements of User Experience: User-Centered Design for the Web and Beyond (2nd Edition)

New Riders

2010

2286

Jenifer Tidwell, Charles Brewer, and Aynne Valencia

Designing Interfaces: Patterns for Effective Interaction Design (3rd edition)

O`Reilly Media

2020

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година