Компјутерска графика

Компјутерска графика

1.

Наслов на наставниот предмет

Компјутерска графика

Computre graphics

2.

Код

F23L2S114

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Информатичка едукација, Software engineering and information systems, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

2 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

доц. д-р Бобан Јоксимоски проф. д-р Сузана Лошковска проф. д-р Вангел Ајановски

9.

Предуслови за запишување на предметот

Објектно-ориентирано програмирање

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Целта на предметот е запознавање на студентите со теориските основи и концепти на 2D и 3D компјутерска графика, геометриското моделирање, трансформациите, рендерирањето и генерирањето криви и површини со помош на сплајнови. Практичната имплементација на алгоритмите ќе се реализира со помош на OPEN GL. По завршување на курсот се очекува студентот да демонстрира познавање на теориските основи и концепти на 2Д и 3Д компјутерската графика, да користи OpenGL библиотека и графички софтверски пакети за практична реализација на проблеми од компјутерската графика.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед. Терминологија. Примена. Уреди. Софтвер. 2. Графички примитиви. Координатни системи. Репрезентација на графички примитиви. Атрибути на примитивите. 3. Графички примитиви. Имплементациски алгоритми. 4. 2Д трансформации. Видови. Хомогени координати. Комбинирање на трансформации. 5. Трансформации на поглед во 2Д. Проточен модел. Отсекување и алгоритми за отсекување. 6. Сплајнови во 2Д. Репрезентација на криви. Терминологија. Кубични сплајнови. Hermite сплајн. Bezier криви. Геометриски алгоритам за исцртување на сплајнови. 7. 3Д трансформации. 8. 3Д поглед. 3Д проточен модел. Проекции. Отсекување во 3Д. 9. Светлински модел. Извори на светлина. Површински ефекти. Рефлексија. Транспарентност. Методи за рендерирање на полигони. 10. Невидливи површини. Техники за рендерирање на видливите површини и отстранување на невидливите површини. 11. Ray tracing. Алгоритам за рендерирање со следење на зраци. 12. Текстури. Дефиниција. Видови текстури. Техники за лепење на текстури на полигони.

12.

Методи на учење:


/

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

20 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

бодови

17.4.

Завршен испит

40 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

освоени 50% од предвидените поени од проектот

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4430

Hearn, Baker, Carithers

Computer Graphics with OpenGl, 4th edition

Pearson

2014

4431

John F. Hughes,‎ Andries van Dam,‎ Morgan McGuire,‎ David F. Sklar,‎ James D. Foley,‎ Steven K. Feiner,‎ Kurt Akeley

Computer Graphics: Principles and Practice

Addison-Wesley Professional

2013

4432

by John Kessenich,‎ Graham Sellers,‎ Dave Shreiner

OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL

Addison-Wesley Professional

2016

4433

Hearn, Baker, Carithers

Computer Graphics with OpenGl, 4th edition

Pearson

2014

4434

John F. Hughes,‎ Andries van Dam,‎ Morgan McGuire,‎ David F. Sklar,‎ James D. Foley,‎ Steven K. Feiner,‎ Kurt Akeley

Computer Graphics: Principles and Practice

Addison-Wesley Professional

2013

4435

by John Kessenich,‎ Graham Sellers,‎ Dave Shreiner

OpenGL Programming Guide: The Official Guide to Learning OpenGL

Addison-Wesley Professional

2016

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година