Креативни вештини за решавање проблеми

Креативни вештини за решавање проблеми

1.

Наслов на наставниот предмет

Креативни вештини за решавање проблеми

Creative skills for problem solving

2.

Код

F23L1S120

3.

Студиска програма

Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Примена на информациски технологии, Софтверско инженерство и информациски системи, Компјутерски науки, Компјутерско инженерство, Интернет, мрежи и безбедност, Software engineering and information systems, Стручни студии за програмирање, Стручни студии за програмирање, Информатичка едукација,

4.

Организатор на студиската програма (единица, односно институт, катедра, оддел)

Факултет за информатички науки и компјутерско инженерство

5.

Степен (прв, втор, трет циклус)

Прв циклус

6.

Академска година / семестар

1 / Летен

7. Број на ЕКТС кредити

6.0

8.

Наставник

проф. д-р Соња Филипоска проф. д-р Владимир Трајковиќ

9.

Предуслови за запишување на предметот

нема

10.

Цели на предметната програма (компетенции):


Студентот ќе се здобие со способност за критичко размислување и развој на вештините на размислување надвор од стандардните норми и принципи. Ќе биде во можност да го постави проблемот во рамка и да го изложи правилно, како и да решава неструктурирани проблеми. Ќе има подобрени вештини за општо решавање на проблеми од различен карактер кои стимулираат логичко размислување.

11.

Содржина на предметната програма:


Предавања: 1. Вовед 2. Разбери го проблемот 3. Справи се со интуицијата 4. Направи модел 5. Математички принципи 6. Ограничувања 7. Оптимизација 8. Веројатност 9. Статистика 10. Симулации 11. Препознавање на шеми 12. Стратегии

12.

Методи на учење:


Предавања поддржани со презентации преку слајдови, интерактивни предавања и вежби, пример случаи, поканети гости предавачи, самостојна изработка и одбрана на проектна задача, учење во електронско опкружување (форуми, консултации).

13.

Вкупен расположив фонд на време

6.0 ЕКТС x 30 часа = 180 часа

14.

Распределба на расположивото време

30 + 45 + 15 + 15 + 75 = 180 часа

15.

Форми на наставните активности

15.1.

Предавања- теоретска настава

30 часови

15.2.

Вежби (лабораториски, аудиториски), семинари, тимска работа

45 часови

16.

Други форми на активности

16.1.

Проектни задачи

15 часови

16.2.

Самостојни задачи

15 часови

16.3.

Домашно учење

75 часови

17.

Начин на оценување

17.1.

Тестови

10 бодови

17.2.

Семинарска работа/ проект ( презентација: писмена и усна)

15 бодови

17.3.

Активности и учење

20 бодови

17.4.

Завршен испит

50 бодови

18.

Критериуми за оценување (бодови/ оценка)

до 50 бода

5 (пет) (F)

од 51 до 60 бода

6 (шест) (E)

од 61 до 70 бода

7 (седум) (D)

од 71 до 80 бода

8 (осум) (C)

од 81 до 90 бода

9 (девет) (B)

од 91 до 100 бода

10 (десет) (A)

19.

Услов за потпис и полагање на завршен испит

мин 50% присуство на настава

20.

Јазик на кој се изведува наставата

македонски и англиски

21.

Метод на следење на квалитетот на наставата

механизам на интерна евалуација и анкети

22.

Литература

22.1.

Задолжителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година

4467

Zbigniew Michalewicz, Matthew Michalewicz

Puzzle-based Learning: Introduction to critical thinking

Hybrid Publishers

2014

22.2.

Дополнителна литература

Ред.бр.

Автор

Наслов

Издавач

Година